tisdag 11 mars 2008

Strandfynd/ Trouvé sur la plage

Sambon har hus i en stad på franska Atlantkusten, närmare bestämt i Les Sables d'Olonne. Där händer väldigt lite och finns väl inte så värst mycket att se. Men i går fick de holländskt besök:

Les habitants des Sables d'Olonne ont trouvé ce cargo hollandais hier sur la plage. Comme Y m'a dit: "Enfin quelque chose d'intéressante à voir aux Sables..." ;-)

Les Sables d'Olonne 10 mars 2007
Bild hämtad från Aftonbladet, 11 mars 2007

PS. Tack A-L!

4 kommentarer:

britten sa...

Nu ska jag se om jag lyckas kommentera. Oj,oj vad du har skrivit mycket och intressant.Jag lovar att titta oftare.Kram Britten

Balance sa...

Yes, din kommentar kom fram. Jag är väldigt glad över att du gillade min blogg. :-)
Kram

Anonym sa...

Hehe, "de rien" eller vad det heter. Ja, inte går man säker ens i franska småbyar när det stormar.

Balance sa...

Nej, det är tydligt det. sambon har förklarat hur trixigt det är att komma in i hamnen när det stormar och det är alltså lotsen, inte fartygets kapten, som har missat kanalöppningen in till hamnen, och se som det gick.