onsdag 28 maj 2008

Sommarfest

Tog en runda i Pildamsparken i eftermiddags. Sprang till och med några meter. Gick annars mest. Parken var full med folk. På Plattan låg lättklädda människor och lapade sol, hundar sprang omkring, ett gäng hade vad jag tror var firmafest och sen sprang jag rakt in i ett myller av älvor, nyckelpigor, stålmän, tigrar, lejon, you name it. ALLA var där. Det var SOMMARFEST på utedagiset. De var bara sååå söta. De letade stenar som var ställföreträdare för äggen som var på semester, de hade målat och ritat och byggt och det spelades nån form av landhockey eller om det var fotboll. Jag vet inte för jag såg faktiskt aldrig bollen, såg bara två minimål medan jag som hastigast bytte några ord med Prinsessan och Nyckelpigan. Jag blev så glad över att se dem. Tänkte jag på dotra och hennes framtid och fylldes av massor med positiv energi och tillförsikt inför just denna framtid som av så många målas svart. Förhoppningsvis tar det några miljoner år till innan vår jord försvinner.

Inga kommentarer: