tisdag 27 maj 2008

Flight M071 går in för landning

Jag går in för landning. Räddningen anlände i dag. Nej, inte i form av sambon. Han knackar ner väggar och bryter upp golv nere i Frankrike. Nej, det är hans syster, underbara, goa M, 20 år, som har anlänt. Hon ska stanna i hela fyra veckor och hjälpa mig med dotra.Detta innebär att jag får lite mer egentid och kanske till och med sova ut en morgon eller två. Nu kanske jag får tid att blogga lite mer. Känner att jag vill skriva, men när dotra väl sover och jag har jobbat de där timmarna efter det och fram till midnatt, ja, då är jag så trött så det finns ingen energi kvar. Inte i fingrarna, inte i kroppen och framför allt inte i knoppen. Men nu så, nu ska jag få igång jobbfingrarna, bloggfingrarna och blomfingrarna. Jag har ju en hel terrass som måste blommas till. Hittills har jag en solros med fyra gula blommor på, en klematis som har överlevt sig själv, fyra år som den är nu, basilika, citrontimjan, timjan, dill, margaritas, penséer som kom tillbaka från förra året och ogräs mellan plattorna. Det ska snyggas till och mitt hem ska snyggas till. Ja, och däremellan ska jag jobba. Sova? Skulle jag sova? Nej, det ser ni ju att jag inte har tid med! ;-)

Rosor vill jag ha på min terrass.
Funkar det, tror ni? I kruka?
Åh, vill ha en trädgård,
en doftande prunkande rosträdgård!

4 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Hurra för såna svägerskor! Ni lär få en fin tid. Tur att det är sommar så att man faktiskt inte behöver sova lika mycket. Ljuset ger så mycket energi -- själv var jag iväg med en rivstart innan barna vaknat (de är förstås sjusovare av guds nåde) och har till och med gjort nåt så för mig osannolikt som att handtvätta några plagg. Handtvätta!!! Jag drar mig för det in i det absolut sista.

Dessutom tycks det vara en mental spärr som har släppt. Jag anar vad den kan vara men säger inget än... *vidskeplig*

Balance sa...

Ja, jag måste säga att svägerskorna var en vinstlott. Den äldre följde med som nanny till Val d'Isère och den yngre kom hit nu, och hon utbildar sig dessutom till att ta hand om barn. Hon får se det här som en del i utbildningen.

Handtvättat?! Ja, det må jag säga, det händer väl sisådär en gång i halvåret. På sin höjd. Imponerad.

Bra med spärrar som släpper. Det gillar vi. :-)

Estrid sa...

Vilken trevlig blogg!
Ser att du är sugen på trädgårdsträsket. Där hamnar man ju snart. Fast vi får väl mest kratta löv när vi flyttar in i september, hösten anländer skrämmande tidigt här i norrland...
Kram C

Balance sa...

Åh, vad kul att du tittade in, C!
Ja tänk, det är en bit mellan söder och norr i det här landet. Hoppas få tillfälle att komma förbi och se dotra och E springa runt i er härliga trädgård. :-)