tisdag 13 maj 2008

Glaskras

För drygt fyra år sen hade jag inflyttningsfest. Då kom gänget från Borlänge. De är inte från Borlänge, men vi möttes där tidigt nittiotal när vi pluggade på Turismlinjen. De hade med sig en massa roliga inflyttningspresenter, bl.a. sex stycken glas med Dalahästar på. Med jämna mellanrum har ett efter ett gått i kras. I dag gick det sista. Det är det ni ser till vänster. Det gjorde ont att höra när det landade och splittrades. Mitt eget fel - jag hade ställt det bredvid datorn, hörlurssladden låg på fel sida om det, det ringde på dörren, jag reste mig, glömde ta av mig hörlurarna med följd att glaset for i golvet. Ederna var kanske inte så långa men de var desto fulare alla tio stegen till ytterdörren som min f.d. hyresgäst ringt på och som jag var tvungen att öppna. Grrr!

Inflyttningsfesten var förresten en mycket trevlig fest där det hände mycket, särskilt med rödvin och nymålade väggar... En viss C gjorde ett partytrick som misslyckades katastrofalt. Det slutade med att min nymålade vita vägg hade en ny färgskiftning i rött/rosa...


Inga kommentarer: