onsdag 23 april 2008

Och det blev afton...

På teven: Gone In 60 Seconds. Har sett den. Många gånger. Dock aldrig dubbad till spanska. Intressant. Sambon i soffan. Han somnar nog snart. Jag själv på favoritplatsen framför datorn. Bloggen. Bloggar. Bloggeribloggeratrallala. Mycket snack om ingenting. Men jag trivs. Jag gillar att skriva. Och jag gillar hela bloggsfären som jag blir mer och mer bekant med. Listan på bloggar jag prenumererar på blir längre och längre. Och det finns bloggträffar och Tisdagstema. Det måste provas. Har hört att träffarna är trevliga och tisdagstema är en kul grej. Men man får se upp, det är lätt att bli fast. Man får blogga med måtta.

Dotra sover gott. Det gjorde hon inte i går. Vet inte varför. Mardröm? Möjligt. På teven ökar ljudet. Motorgnissel. Vapen som avlossas. Spanskt prat. Fasen, det är så synd att de dubbar filmerna. Men det får man ta.

Different shades of blue

Tänkte på lycka i morse när jag gick på stranden som var helt öde. Jag kunde ta av mig linnet och promenera i bara bh. Det är lyxigt. Och det är lycka. Tänkte vidare på lycka när jag kom hem till dotra som åt yoghurt med barnvakten och hälsade mig med ett högt glädjetjut och nåt som kan liknas vid ordet "mamma". Vilken lycka att vi har henne. Tänkte igen på lycka när dotra och jag var ute och gick. Alla hennes framsteg, allt hon gör, avspeglas i hennes ansikte. Det stod "lycka" skrivet över hela när hon kom på hur man ska göra för att putta vagnen. Det stod detsamma i mitt. Ja, jag är lycklig. Så lycklig att jag är livrädd för att allt plötsligt ska försvinna. Men när de tankarna kommer skakar jag på mig, placerar dem så långt bak i medvetandet det bara går, tar ett djupt andetag och känner att jag lever. Här och nu. Det måste tas vara på till ett hundra procent. Och lyckan fyller mig igen. Det är så härligt att leva!

"Titta, titta på mig! Jag kan! Det går framåt!
Svänga? Öh? Asch, det är framåt som gäller. "

Inga kommentarer: