torsdag 2 oktober 2008

Oktober

Oktober är en bra månad. En fantastisk månad. Jo, det är säkert. Det händer mycket i oktober. Många saker av skiftande karaktär. Vädret kan vi börja med. Det om något är skiftande. När man vaknar är det senhöst, klockan tio är det början av hösten, klockan två på eftermiddagen är det sensommar som lider mot höst och klockan sex har mörkret fallit och man känner den annalkande vintern smeka kinderna (om man nu är ute, vill säga). Fast i går var det mest bara jävelhöst (ursäkta), för då regnade det, regnade det och regnade det. Och i förrgår, när sensommaren annars brukar infinna sig, då haglade det! Japp, skiftande är ordet.

Höst = galontider.
Bästa vännerna en septembereftermiddag på Torpet.
Dotra har nåt Chica vill ha...


Vad händer mer i oktober? Jo, födelsedagar firas. Många fyller år i oktober. Hur kommer det sig? Är januari/februari bra göra barn-månader? I dag fyller till exemperl min gravida väninna i Italien 30 år. Stort grattis, L!!! I morgon fyller en annan väninna också jämnt. Om tio dagar är det min kusins fö'lsedag. Och - haha, jag visste att ni väntade och att spänningen är olidlig - om 17 dagar blir undertecknad ett år äldre över en natt. Tänkte bara berätta det nu så att ni har tid att planera P-R-E-S-E-N-T-E-N. ;-)

Sen händer det inte mycket mer i oktober. Känner ni er lurade? Jag också. Tycker allt att det kunde hända lite fler grejer. Fast det gör det ju, för om knappt en vecka drar dotra och jag söderut till särbon. DET är grejer det. :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

då får man väl passa på att gratta nu ifall ni är söderut när det beger sig (25 var det va'?) - GRATTIS från oss i Bjärred!

Översättarhelena sa...

Jag fyller år sex dagar efter dig!

Balance sa...

Liz1e: Absolut! På pappret står det kanske något annat, men blir man egentligen äldre i sinnet än 25...? ;-)

Ö-helena: Se - ännu en födelsedag i oktober!!! En bra födelsedagsmånad. Det liksom lyser upp den långa hösten. Men du har hamnat i skorpionens rike medan jag är i vågens land. OM man nu intresserar sig för stjärntecken och sånt.

Anonym sa...

Födelsedagar i oktober var det:
2. gamla goda vännen
5. dotterns sambo
9. storasyrran
17. dottern
22. svärfars fru
31. svärmor
Åsså du då så klart ;) Så jag håller med dig, mycket tårta denna månad!
Och idag fick jag dunderåskväder i oktober, det ni!

Balance sa...

Uterummet: Du ser så mycket födelsedagar det är. Det är, som du säger, mycket tårta som ska ätas, såväl i tankar som på tallrik.
Åskväder - yeah! Tog du några schyssta bilder?

Trixie sa...

En får gratulere i förskott då!

Själv upplever jag samma sak i september.
Kompis 4
Kompis 5
Jag+kusin 7
Kompis 8
kompis 12
kompis 14
mor+svågerbarn 28
Och eftersom de redan är så många så har jag på känn att jag glömt någon..
uppenbarligen kallt och inget att se på tv i januari...