torsdag 30 oktober 2008

Solstickan - I miss u!

Vi har gasspis där två av plattorna går att tända med hjälp av gnistknappen, eller vad man nu kan kalla den. De andra två måste man ha nåt annat tänddon för att få fart på dem. Då sambon tar alla fungerande tändare, så ligger där en tändare som gnistrar till och jag får då inte alls fart på gasplattorna. Jag köpte då tändstickor och det är nu, efter ca en veckas användande, som jag har kommit på att jag verkligen saknar Solstickan. De franska varianterna på tändstickor är inte värda namnet. Klena uslingar som bara går sönder när man försöker tända dem mot det ofantligt dåliga plånet. Nej, tacka vet jag Solstickan, detta under av tålighet och stryktålighet, flamsäker och jag vet inte allt med en söt pojke på framsidan. Jag saknar Solstickan!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du får ta med dig ett packet ner nästa gång...

Här kan du läsa lite om dina älskade solstickor:
http://www.solstickan.se

Balance sa...

den tanken har redan slagit mig...ett flertal gånger sedan jag påbörjade min bekantskap med den franska stickan. Listan är rätt lång nu med allt jag behöver ta med mig från Sverige... ;-)

Anonym sa...

Det kanske är enklare om ni slår er ner i Malmö på heltid....

Trixie sa...

jag håller med föregående talare...;-)

Balance sa...

Och det, kära vänner, är något jag hemskt gärna vill göra, men sambon är inte helt med på den noten just nu. Men vi hänger där så ofta vi bara kan tills den dagen kommer när vi kan bo där typ alltid. :-)