lördag 17 januari 2009

Inget karriärbyte i sikte


Var och blev uppiffad i går eftermiddag/kväll på ett företag i Turning Torso som har som affärsidé att bjuda in folk som blir sminkade och stajlade i håret och sedan fotograferade av proffsfotograf. Sedan kan man, om man vill, köpa bilderna. De är ganska dyra, så they better be good. Innan jag gick dit var jag anti. Att bli uppiffad är liksom inte min grej, men jag ville inte heller dra mig ur i sista minuten heller, så jag gick dit. Plockade ner några ombyten som jag fortfarande kommer i* och så bar det iväg. Väninnan V hade halva bohaget med sig och tillsammans trotsade vi den iskalla vinden och tog sikte mot TT.

Väl där blev vi sminkade och jag måste säga att där någonstans vände det. Jag blev jättefin. Håret likaså. Riktigt snygg blev jag. Och tänkte: "Ha! Man kanske blir upptäckt i kväll. Det är väl aldrig för sent att bli modell. Eller???" Efter någon timmes väntan var det dags att bli fotograferade. Fotografen var jättetrevlig och man kände sig avslappnad och väldigt, väldigt modellaktig. Sedan väntade vi igen. Det var mycket väntan.

Och sedan kom domen - bilderna skulle gås igenom. 44 stycken in alles. En katastrof! V:s var jättebra, fotogenique som hon är och allt, hennes syster E:s sådär och mina sådär. V köpte 11 bilder, E köpte 2 och jag inga. Tack, men nej tack. Och lite besviken var jag allt - jag hade ju sett framför mig glitter och glamor och så vidare, att jag liksom bara skulle "äga" kameran, eller vad de nu säger de i branschen, men tji fick jag. Inget karriärbyte så långt ögat kan nå, i varje fall inte inom det gebitet. Så jag sitter kvar framför datorn och tittar på mina program. Det är nog bäst så ändå.

* Anledningen till att jag skriver "fortfarande kommer i", är att vi väntar tillökning och jag är nu i vecka 21 och hyfsat rund om magen. Tänkte bara säga det. :-)

7 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Vad roligt med tillökning! Grattis!

Trixie sa...

Oj vad mycket det blev!
Grattis till första dotera och lycka till med nästkommande!
Vi måste ses snart!
Kram

Balance sa...

Tack, Översättarhelena. Det ska bli jättekul att få en liten till, men ibland undrar jag vad vi har gett oss in på. Men kan andra kan vi. ;-)

Trixie: Yes, vi måste ses å det snaraste. Hörs om det i veckan. Kram

Liz1e sa...

när man väl kommit över "tvåbarnschocken" är det kul och som sagt - kan alla andra så kan ni!!!

Miss Gillette sa...

Men oj! Grattis! Är det nåt du behöver att mammakläder, amningströjor och vissa bebissaker så säg till, för nu åker allt vårt ut!

Anonym sa...

Wow! Grattis till tillökningen! Att vara snygg på bild är väl inget värt när man så snygg på rikt* som du är!

*norrländskt uttryck, hör av dig om du inte förstår =)

Balance sa...

Carola: TAck! Jag tror att jag förstår vad det betyder - att jag har så mycket annat och behöver inte vara snygg på bild. Eller? Jag är ju skånska ändå. Men som vi brukade sjunga, du och jag: Sååånt är livet, ja, sånt är livet. ;-)