onsdag 17 september 2008

Omväxling

Sambon har åkt. Han åkte för 1,5 vecka sen. Då blir vi, dotra och jag, stingsliga. Det leder oundvikligen till konflikter. Vissa dagar är de hanterbara, andra dagar, som i måndags, leder de till smärre katastrofer som dörr möter tår, mammas tår, inte dotras. Mor får andas djuuuupt, dotra skriker, mor andas djuuupare, dotra skriker ännu mer, mor hyperventilerar, dotra tystnar... Närå, riktigt så illa var det inte. Till slut föll både dotra och mor ihop i varsin hög och begrundade det hela och kom fram till att det var oerhört onödigt att jaga upp sig så. Som den kloka och något äldre människa jag är går jag vidare med ett större lugn och hanterar konflikterna på morgnar och kvällar moget och inte som en tjugomånaders, även om det är lockande.

Vi köpte modellera till dotra.
Gissa vem som lekte mest med den första dagen...
Och gissa vem som gjorde vilken figur...

Nu är det onsdag och solen skiner. Dotra är på dagis, jag ska ta tag i tyska dokumentären igen. Hitlerjugend handlar den om. Den ska in i dag. Äntligen! Karriärbyte ligger och pyr i bakgrunden. Återkommer när jag har bestämt var, när och hur. Varför vet jag: Ryggen och psyket pajar av att sitta framför datorn själv dagarna i ända. Dags att hitta på nåt annat. Jag vill ut i naturen, träffa folk, ha nån att dricka kaffe med under kaffepausen som jag faktiskt tar minst en gång om dagen, chefen säger inget om det göra nåt annat. Jag älskar att översätta men jag behöver omväxling. Ska bara hitta den bästa kombinationen. Det kan ta ett tag, men det får inte ta mer än ett år. Nåväl, nu har jag inte tid att kolla upp mitt karriärbyte, det får bli efter att undertextfilerna har skickats in i slutet av veckan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har gjort den till höger!

Balance sa...

Hur KUNDE du gissa det? ;-)

Anonym sa...

Det ser man, för den har ju skidor ;D

Balance sa...

Haha, det hade jag inte ens tänkt på. :-)