tisdag 9 september 2008

Ingen lust - lust - ingen lust - lust...

Sådan är min dag i dag, det är en "ingen lust"-dag. Kan bero på att sambon inte är här, kan bero på att jag hade kniven på strupen jobbmässigt förra veckan och nu när jag inte har det plötsligt slappnar av och känner att NEJ, jag har INGEN LUST! Jag har tappat geisten lite när det gäller jobbet. Måste hitta något nytt, få mer stimulans. Kanske är det även den sövande tyska speakern i programmet om färgfilmer från Hitlertyskland som får mig att bli på INGEN LUST-humör. Kanske är det boken jag började läsa och upptäckte att den var sorglig rakt igenom och handlade om far och dotter som gått genom isen, eller kanske bragts om livet och fått hjälp att gå genom isen, och som jag bara kände att nej, den har jag INGEN LUST att läsa, den får mig bara att se dotra framför mig, eller alla andra små underbara ungar i varierande storlekar som jag känner och inte känner och som jag absolut inte önskar bli bragda om livet på något fasansfullt sätt, eller bragda om livet punkt, kanske är det den som satte stämpeln INGEN LUST på den här dagen. Kanske är det ensamheten nu när sambon är borta som gör att jag har INGEN LUST rent allmänt.

Men i allt detta häringa INGEN LUST-känslan finns LUST-känslan, för nu är det bara några minuter kvar tills jag ska hämta min underbara, mest fantastiska dotter från dagis. Jag har sån LUST att krama henne, LUST att pussa henne, LUST att prata med henne, LUST att leka med henne, LUST att höra henne säga "bateau" och "parti" och "Titta där!". Det är det enda jag har LUST med i dag, och tänk, det är inte så illa faktiskt. Tvärtom, det är fantastiskt!

Inga kommentarer: