tisdag 10 juni 2008

Råris med blandade grejer och god sås

Innan jag kryper till kojs måste jag dock dela med mig att den riktigt goda salladen svägerskan och jag inmundigade i kväll. Håll till godo.

För två personer med god aptit:

3 dl råris
knaperstekt bacon, ett paket
en halv gurka skuren i bitar
en nektarin skuren i bitar
gröna ärtor
två kokta ägg skurna i halvor och halvor igen, om ni förstår

Blanda allt väl och ringla en god olivolja över och dra några varv med pepparkvarnen.

Till detta serveras en sås gjord på:

naturell youghurt, valfri procentsats
honung
rivet skal av en lime
saften från en halv lime
lite salt

Rostat bröd, valfri sort, vi hade valnötsbröd. Blir alldeles hungrig igen. Nej, dags att nanna kudden och det omedelbums!

2 kommentarer:

lisabettan sa...

Hej hopp!! Här kommer ett livstecken från Gamla Bettan!!!! Vi måste träffas snarast. Är hemma denna vecka (idag 11/6) p g a ögonoperation. Ajöss linser och glasögon! Vi kan väl ta en fika här hemma hos mig om du hinner då jag måste hålla mig inomhus är nämligen ljuskänslig och klarar inte av blåsten riktigt. Måste vara försiktig!!
Kramar LisaFisa/Betzy

Balance sa...

Jag ringer, kära vän, jag ringer. :-)