måndag 9 juni 2008

Hinna med

Att hinna med är inte lätt. Hinna jobba, hinna umgås, hinna leka, hinna äta, hinna göra saker mellan måltiderna, hinna ringa, hinna skriva, hinna, hinna, hinna. Jag har snart varit hemma i en månad och vad har jag egentligen hunnit med? Jo, jag har hunnit med en massa, det är sant, men jag har inte hunnit med att sortera mina papper, något som gör att stressfaktorn stiger. Sen har jag inte hunnit med att träffa vänner som faktiskt ligger i topp på priolistan. Jag har heller inte hunnit med att på allvar leta efter mina fantastiska dessertskedar. De skedar jag har i lådan är antingen för stora eller för små för efterrätterna. Jag har packat ner de braiga i någon låda och jag hinner inte/orkar inte bege mig ner i källaren och leta. Det går bra att äta desserter med plastskedarna Picknick från IKEA...

I allt det här hinnandet och icke-hinnandet passade någon, säger inte vem, på att sälja en ny laptop till mig, och alla som har fått en ny dator vet vad det innebär: Man måste kolla så att alla program fungerar som de ska och att man har alla program man måste ha. Det är jättekul att ha en ny dator, men jag kanske skulle ha väntat ett liiiitet tag till. För samtidigt som allt det här händer och inte händer så börjar det ramla in jobb. Plötsligt har jag ett gäng franska filmer som behöver svensk text. Fantastiskt underbart jättekul! Och plötsligt måste jag verkligen få fart på fingrar och tänket. Och plötsligt slår det mig att det inte existerar ett perfekt tillfälle att skaffa ny dator. Lite som att göra slut med någon: Det finns inga perfekta tillfällen, bara dåliga eller mindre dåliga, men det måste göras. Sen att jag i min yngre variant var en mästare på att välja de riktigt dåliga tillfällena är väl egentligen inte något att vara särskilt stolt över. Jag ber härmed er om ursäkt, er som jag sårade extra mycket genom att ta det på helt fel tillfälle, men jag lovar att det har jag fått betala för. What goes around comes around... Jorå, så är det. Karma, vet ni. Så var snälla mot era medmänniskor - det betalar sig.

Nu är dock datorn igång, programmen likaså, saknar bara några läs: ett tiotal... och vardagsrummet är ganska hyfsat sorterat. Pappershögen på bordet tar jag när jag hinner med... Fan, man måste ju leva också, inte bara sortera, laga mat och jobba. Därför tog jag efter maten i kväll cykeln till vännerna M och J och såg Italien bli spöade av Holland med 0-3. Det smärtade, för efter Sverige och Frankrike kommer Italien på min lista. Nu spelade både tvåan och trean riktigt kasst i dag. Hoppas det går bättre för Nummer Ett i morgon mot Grekland. Nu måste jag krypa till kojs - morgondagen väntar!!! :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för besöket igår! Du är alltid välkommen hem till oss.

Balance sa...

Tack själv för den goda ölen och trevliga pratstunden till den toktrista fotbollen. Det tar ju bara en kvart ut till er på min springare. Förresten så var det TVÅ polisbilar med sammanlagt FYRA poliser som hade stannat EN kille som stod lutad mot en bil. Tur att jag hade mina ljus tända på springaren, annars hade de fått kalla på en polisbil till...

Anonym sa...

Verkar vara ett kriminellt område jag bor i......