tisdag 17 juni 2008

Inget särskilt faktiskt

Lyssnar på Air från Orkestersuite 3 av Johann Sebastian Bach. Otroligt vacker! Inte konstigt att den tillhörde en av min fars absoluta favoriter. Frankrike har precis förlorat med 2-0 mot Italien. Det gör inget, Italien var bättre. Mycket bättre. Frankrike spelar tråkig och dålig fotboll för tillfället. Det kommer andra tider när de lär spela bättre. Ja, för sämre kan det nog inte bli.

Hänger inte riktigt med i EM den här gången. Det är inte likt mig. Jag har liksom inte haft tid att komma in i rätta EM-stämningen. Men i morgon är det Match. Då spelar ju VI. Ja, alltså inte kanske du och jag personligen, men vi är med i tankarna medan vi tankar oss med diverse godsaker framför teven och ser på den ena fotbollsjonglören efter den andra. Förlorar DE blir jag sur, men vinner VI blir det party! Ja, man är inte bättre än att man säger så: Dåligt = de, bra = vi.

Bach spelar vidare för mina misshandlade öron. Dotra har inte den mildaste pipan i världen, inte heller blir det tyst och lugnt när svägerskan från Stockholm och vännen V kommer på middag och när det sen dessutom är fotboll på teve, ja, då får inte öronen mycket vila. Åh, nu kom jag på vem jag vill höra. En italienare vid namn Ludovico Einaudi som gjort fantastiskt vackert pianospel till filmen This Is England. Örongodis en kväll som denna. Och för att fortsätta i tipsandan så måste jag bara be er att läsa a.m. homes bok This Book Will Save Your Life. Underbar!




7 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt skönt att Italien gick vidare. Frankrike har spelat stelt och tråkigt i år.

2-1 till Sverige ikväll, eller?

Anonym sa...

Visst är den bra! Grymt skön bok. Max: Italien har ju spelat kul fotboll... Men med en feldömd straff och en utvisning så kravlar de sig över kanten. Trist. Fast Frankrike har inte direkt övertygat de heller. Hoppades på Rumänien.

Måns

Trixie sa...

Trist att de italienska morsgrisarna än en gång klarade sig. Fast fransoserna var inte bättre. Fan vad kul det hade varit om Rumänien gått vidare!! I skrivande stund känns som om det kan bli en nagelbitarkväll i afton. Förhoppningsvis blir vi glatt överraskade av en säker svensk seger med 2 måls marginal...?!

Anonym sa...

Måns: Italien klarar alltid (nästan) sig kvar till finalerna.
Straffen var solklar!

Balance sa...

Måns: Får hålla med Max om att straffen var solklar. Och boken är störtskön!!!

Trixie: Morgrisar är de, men fotboll lirar de, med blandat resultat oftast och i matchen mot F var de på bättre spelhumör än mot Rumänien.

Och nu vet vi hur det gick med våra svenska "hjältar"... Nagelbiteriet la sig direkt, eller rättare sagt så kom det aldrig igång. Jag var så arg så att det rök ur öronen. Blä! Ryssland spelade snabbt och bra, offensivt. Sverige spelade inte alls.

Anonym sa...

Solklar... Sitter det folk här med Italienska glasögon på sig eller? Skämmes!

Måns

Anonym sa...

Riktigt snygga glasögon.....