onsdag 9 februari 2011

You're my sunshine

Vaknade till strålande sol i dag i tre olika upplagor: Miss Sunshine, Miss Starshine och den riktiga solen. Då kan man inte bli annat än glad. Jag börjar faktiskt tycka om onsdagar och ser den för det den är: en extra ledig dag, mitt i veckan. Det är bara att njuta och umgås med mina två stjärnor. I morse blev det sovmorgon ända till 07.30 för den stora och 08.10 för den lilla. Jag själv fick ju gå upp samtidigt som den stora, även om jag helst hade velat ligga kvar under täcket. Lång och lugn startsträcka för oss alla och så slutligen drog vi ut 10.30 och åkte till den här stranden...


Inte en själ så långt ögat nådde. Egentligen var det inte själva stranden som var målet, det var lekplatsen bredvid, den enda i närområdet som håller något sånär klass, men den ligger ca 15 km från där vi bor, i Bretignolle sur mer. De andra är undermåliga med svenska mått mätt. Och få. I La Chaume, stadsdelen där vi bor, finns det en. EN. Och den är så väl gömd att ett par jag känner och vars dotter går i Miss Sunshines klass inte hade hittat den på de fyra år de bott här. Jag fick visa dem den. När jag skulle leta upp den första gången tog det mig 40 minuter innan jag förstod att det bakom dungen med buskar faktiskt fanns en lekplats.

Annars finns det en annan populär plats hos den stora och hennes bästisar T och N, och det är kanonerna vid St Nicolas-kyrkan i La Chaume. Man har fin utsikt där uppifrån, ut över det vida Atlanten...


Och sen kan man alltid avsluta en härlig dag med crêpes med nutella...
och det är precis det vi ska göra i dag också
(bilden är från när vi firade den storas fyraårsdag hemma hos bästisarna)

Inga kommentarer: