tisdag 8 februari 2011

rise and shine


Snart dags att väcka di små. Miss Starshine var uppe klockan sex en vända. Den vändan tog maken. Sen snusade hon bredvid mig. Mysigt. Nu snusar hon fortfarande, men jag är uppe. Miss Sunshine kollade vid sex om jag var kvar i sängen, då kunde nämligen hon också ligga kvar. Hon har somnat om och sover stenhårt. Känns tråkigt att behöva väcka dem, men i morgon får de sova ut, i morgon är det nämligen onsdag och skolan stängd.

Jag ska ta tag i mitt pappersarbete igen och i dag känns allt så mycket lättare. I natt kändes det tuffare, men i dag är jag stark och oövervinnerlig. Nu ska jag hädanefter bokföra allt inom några dagar. Det är mitt löfte till mig själv, för jag vill ju inte sitta så här kvällen innan (även om det inte är det bokstavligen) och få panik över något som det inte finns någon anledning att få panik över. Det är ju bara löjligt*.

* "Löjligt var ordet", sa Bull. :-)

Inga kommentarer: