tisdag 8 februari 2011

det gick upp ett liljeholmens


Efter att då ha suttit i cirka 1,5 timmar och mer eller mindre fånstirrat på grundboksmallen och försökt leta i hjärnan efter de mer än 20 år gamla kunskaperna från företagsekonomilektionerna på Borgaskolan i Skånes bästa stad och samtidigt snurrat runt på nätet och hittat lite info om BAS-konton och bokföring, så började jag äntligen få lite struktur på siffrorna. Det var läskigt att känna paniken stiga och se siffrorna dansa tango/polka/vals/bugg framför mig och inte kunna hänga med det minsta. Jag tvingade mig själv att ta en paus och gå ut och försöka få ordning på tankarna, och se, det hjälpte. Tack och lov, för det finns ingen här som kan hjälpa mig. Sen om jag får rätt på debet och kredit, det får vi se. Men jag tänker göra mitt bästa för att få det så rätt som det bara går. Kanske sparar jag en tusenlapp också i arvode, vem vet. ;-)

Inga kommentarer: