söndag 12 september 2010

such a lovely day

Har haft en fantastisk söndag, helt underbar på alla sätt och vis. Vädret perfekt, sol och 20 grader, humöret på topp, god mat, gott sällskap, ingen stress. Promenad på morgonen med la famiglia. Passerade stallet, Le Ranch, och det visade sig att de skulle ha öppet hus på eftermiddagen, så när eftermiddagen kom gick vi dit. Miss Sunshine ville, som hon sa, "först titta, sen prova". Sagt och gjort, hon tittade - noga - och sen provade hon. Jag blev sååå stolt, för den här lilla tjejen är en sån som tittar många gånger innan hon vågar. En observatör av rang, helt enkelt.


Miss Sunshine och Monsieur samarbetar vid stigbyglarna...

Hon var dock lite besviken över att hon inte fick prova en stor häst och hade lite problem med att förstå att hon först behövde bli något större innan hon fick prova en stor. Men besvikelsen gick snabbt över, och väl hemma blev det ett dopp i poolen med fadern medan den ömma modern drog iväg på en mountainbiketur för första gången på flera år. Det gjorde den ömma modern enormt gott och hon landade hemmavid med ett stort leende efter en 16 km lång tur. Får väl se hur det känns i morgon... Hur som helst så bådar det gott inför hösten som lär bli fulltecknad med allsköns aktiviteter för stora och små.

3 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Grattis till egna utflykten! Själv tycks jag ha återupptagit min livslånga kärlek ridningen, så vi känner nog lite lika du och jag just nu. Min träningsvärk är måttlig, men inte obefintlig. Men jag är glad över den!

Heja modiga dottern din också!

Balance sa...

Tack. Ja, den var fantastisk, och jag känner faktiskt ingenting i dag, ingen muskelvärk, inte ont i häcken, inget. Vad roligt att du har börjat rida igen! Jag tänkte kanske våga mig på det nästa år. Det här året hinns det inte med överhuvudtaget.

Och ja, visst var hon modig, dotra! Hon pratade oavbrutet om det i dag också, att när hon blir äldre ska hon prova en stor häst.

Miss Gillette sa...

Finns det en ridskola som hon kan börja i? Eller jag vet inte, det är klart att barn kan börja rida jättetidigt, det beror på ungen i fråga. Min stora började vid 6 och det är _möjligt_ att det var ett år för tidigt för henne. Och min lilla är definitivt för oseriös för att börja än, hon får vackert vänta i några år än. Även om jag tror att hon kommer att bli tuffare på hästryggen än stora (och kanske just därför).