onsdag 24 februari 2010

Mot våren

Nu packar jag, inte en dag för sent. Vi åker i kväll från Kastrup, om inte de franska flygledarna har utökat sin strejk. Ute är det minus 6 grader. Ska bli skönt att komma till ett Sables d'Olonne där snön är långt borta, där solen visar sig och mannen finns. Visst regnar det en del, men just nu föredrar jag det och tio plusgrader än den här envisa kylan. Trodde aldrig att jag skulle säga så, men så är det. Även jag har en snögräns, särskilt när man bor i en stad långt bort från höga berg.
Men, hör ni, jag ville bara säga hej då, på återseende, och då från ett lite varmare land, för nu packar jag ner datorn. :-)

Sables d'Olonne.
Vi bor i riktning
ungefär rakt bakom masten
längst till höger och ca 50 meter in.

2 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Trevlig resa -- jag förstår att du längtar! Ser fram mot rapporter från varmare breddgrader.

Trixie sa...

Ha det så jätteskönt! Skicka hem litta sol till oss andra! Kramar. Hälsa mannen.