tisdag 26 augusti 2008

Smooth

Dotras dagisinskolning går framåt. I dag lämnade jag henne klockan nio, sa bye-bye mmm, hon säger varken hej då eller au revoir, hon säger bye-bye och gick. Inte ett ljud. Vilken lättnad! Hon vaknade dock redan klockan sju, så jag vet inte hur pigg hon kommer att vara där på dagis. Och trötthet = gnälligt... Kanske inte ska skola om mig till förskollärare ändå...

På väg och där kom svägerskan med ett glas smoothie till mig, så nu får jag ta en paus ut från dagis skulle jag ta en genväg, och som ni vet blir de ibland...senvägar. Mycket riktigt, mellan den röda volvon och buskarna höll det på att bli en ödesdiger krock, inte för mig men för den vackra gula korsspindeln som hade byggt ett nät så fint däremellan.


Nu stundar två veckor med sjuuukt mycket jobb. Det är bra. Hellre det än sjukt lite. Svägerskan åker om två dagar och sambon om cirka en vecka. Sen är det bara jag och dotra. Och min mor, mormor, Mimmi - kärt barn har många namn. Och förresten, apropå kärt barn så sa min allra största ögonsten alldeles självmant i dag "aelsin". Hennes far försöker få henne att säga "orange" men hon upprepade "aelsin". Stolt mor gav henne genast glaset med färskpressad juice som hon slukade omdelbums.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det går framåt med svenskan för både N och N.

Vi hörs vännen!
ps. Jag kan inte på fredag tyvärr, vi får hitta nytt datum.

Anonym sa...

Hej, Mia!
Jag hittade just din blogg. Att du hinner! Jag är full av beundran. Apropå Smooth så kom jag att tänka på Santanalåten
http://www.youtube.com/watch?v=gpX97eg-W-k
Vi kanske ses under hösten, men hörs av lär vi i alla fall göra.
kollegan Ulla

Balance sa...

Max: Det är lugnt - vi har hela hösten på oss. :-)

Ulla: Vad roligt att du hittade hit! Det värmer en skånings hjärta.
Skriver inte lika ofta längre, men någon gång i veckan blir det. Det är ju så kul. :-)

Hör av mig när jag är på väg till hufvudstaden. Kram

Trixie sa...

Hallå vännen, lämnar mitt vanliga forum och börjar blogga lite här också, du hittar mig på; http://tant-trixie.blogspot.com/
ja de långa harangerna kommer nog i den vanliga posten som vanligt tror jag. Vi får se.
Kanske ses över ett glas vin eller två vid tillfälle?

Balance sa...

Trixie: Vad roligt! Din blogg läggs direkt till i mitt bloggbibliotek.