onsdag 14 maj 2014

Mot nya äventyr

Det är dags att damma av bloggen, för det är dags att ge sig av mot nya äventyr på andra sidan Frankrike. Om 2,5 veckor lämnar vi A som i Atlanten för A som i Alperna och S som i Sables d'Olonne för S som i Serre Chevalier. Vi lämnar vännerna här för nya vänner där, men tar med oss våra bästisar här i våra hjärtan och tankar. Och tack vare fantastiska internet känns inte de 101,9 milen så långa.


Vi byter helt enkelt vy och får den här...
...i stället för den här.
Varför lämnar vi då ett paradis för ett annat paradis? Varför går vi från 0 till 1 400 meter över havet? Det finns många anledningar till det, men de främsta är så klart att vi älskar bergen och älskar skidåkning. Dessutom kom vi hit till S d'O för att bygga om huset som Maken köpte 1997 för att sen åka vidare. Nu är den dagen här. Huset är nästan helt klart och vi är hur redo som helst att åka. Visst finns det mycket som jag kommer att sakna här, men det finns så mycket att upptäcka där borta. Tjejerna får även chansen att hålla igång svenskan på ett helt annat sätt, då det finns tre andra små tjejer i samma ålder som pratar svenska. Och även jag får höra och tala mitt eget språk dagligen med andra. Live! Bara en sån sak!

Det här blir kanonbra, det känner jag på mig. Och blir det inte det, då har vi i varje fall försökt. .-)

3 kommentarer:

Anna Forsaeus sa...

Åh, så spännande med nya äventyr! Lycka till - det kommer att bli grymt, det känner jag på mig. :)

Kram!

Åse sa...

Härligt Mia! Har aldrig stått på ett par slalomskidor i hela mitt liv men har ju fattat att det är något du älskar. Lycka till hela familjen :)

Balance sa...

Tack, Anna och Åse! Ni får komma och hälsa på vid tillfälle. :-)