tisdag 27 maj 2014

Kaos

Jag har bara ett ord för tillståndet just nu: kaos. KAOS. Men ett organiserat sådant. Eller halvt organiserat. Vet bara att allt kommer att lösa sig, även om det just nu inte känns så. I morgon ska jag jobba järnet, baka kakor och ha 20 ungar på mellanmål efter skolan och efter det några kvarvarande föräldrar för en aperitif innan jag störtar i säng. Min planering var bra, men något gick snett. Jag hann inte riktigt med. Något kom emellan. Det händer hela tiden. Lyckades i varje fall ha hela helgen ledig. Men tyvärr inte den helgen som kommer. Men då har Maken och Miss Sunshine dragit med Den galna hunden och det är bara jag och Miss Starshine, a.k.a Spiderman, Zlatan och Blixten McQueen, kvar, och huset är så gott som tomt och färdigstädat. Då kan jag jobba på lite i lugn och ro.



Räddad av superhjältar och andra hjältar - bara en sån sak!




Miss Sunshine gick sin sista dag i skolan i dag. I morgon går Miss Starshine sin sista dag. Lärarna fick/får en chokladask i form av ett hjärta. Praliner till alla. Inte illa. Och alltså hjärtformad ask. Milka vet allt hur man ska sälja in sig. Efter skolan var det dags för inlinesträning. Sista den också. Dagen till ära åkte de upp, d.v.s. gjorde ett prov på en bana. Hon klarade det med den äran. Stolt moder. Tråkigt är det dock att de nu ska ha utomhusträning resten av tiden. Vi får ha det också. Själva. I Serre.

2 kommentarer:

britten sa...

Allt löser sig är ditt mantra och det är ett bra sådant. För allt löser sig på ett eller annat sätt. Här är lugnt och stilla. Bara Chica och jag. Jonathan har åkt till föräldrarna i Danmark och jag åker till Falkenberg i morgon.

Balance sa...

Ja, helt rätt, mamma. Allt löser sig. Just nu har jag lite svårt att sova. Det är mycket just nu och helst hade jag velat sitta på Torpet med er. Kram