fredag 22 april 2011

huset som gud glömde



Vårt hus, beläget mitt på bagerigatan, håller på att renoveras. Tänkte här lägga upp några bilder på Då och Nu. Eftersom Monsieur startade sitt företag samtidigt som han påbörjade renoveringen har huset fått vänta på besök av Händige Monsieur. Det går väldigt sakta framåt, men målet är att inte bo i det här råtthålet en vinter till.


Så här såg det ut från början. Delen som byggs är bakom, mitt i ett kvarter, och syns inte från gatan. Här var förut en verkstad, en liten uteplats och sen ett rum till längst bort.

Huset är alltså ett trähus, vilket jag har sagt förut har jag för mig,
byggt med obehandlad douglasgran.


Här börjar taket ta form. Längst bort har vi tre gigantiska fönster...


...som sitter i det här hålet.


Det här är gången in till den främre delen av huset.

Och nu inser jag att jag inte har några bilder tagna nu, så det blir till att gå dit i morgon eller nåt sånt och ta lite färska bilder. I'll be back.

Inga kommentarer: