onsdag 23 mars 2011

sunshine, you are my sunshine

Solen är tillbaka och det med råge. I går och i dag syntes inte ett moln på himlen och det samma väntas de följande dagarna. Antar jag, jag har faktiskt inte kollat, men stjärnhimlen talade sitt tydliga språk i kväll under promenaden med galna hunden.

I dag var det även onsdag och då är skolan stängd, så jag och mina hjärtegryn, Sol och Stjärna, åkte med bästisarna T och N och deras mor C till närliggande lilla staden Bretignolle s/ Mer där den bästa lekplatsen finns precis bredvid en oftast helt folktom strand. Det blev lek på lekplatsen och picknick på stranden vilket jag egentligen tycker är ett förbenat påhitt - där är ju bara en hiskelig massa sand och det knastrar i tänderna oavsett hur mycket man försöker skydda mat och dryck från de illvilliga små kornen och solskyddsfaktor 50 och mössa på Stjärnan. Inte på Soltjejen, hon har en kalufs som skyddar mot allt. Vi hade glömt boll till Stjärnan, men det rådde hon bot på genom att hitta en lite större sten som hon började kicka runt med. Helt galen i bollar är hon. Och bollkänsla har hon. Däremot är väl inte fotboll sporten att satsa på, skademässigt och pengamässigt, men det finns ju andra mindre skadebenägna sporter ja, själva sporten är skadebenägen, visste ni inte det? Nu vet ni det. ;-) och mer pengastinna dylika. Och här börjar det tindra dollartecken i moderns ögon...

Nåväl, bild från denna dag då det var 25 grader i solen kommer här:

Bästa vännerna, de fyras gäng, sitter och smaskar i sig Smarties.

Inga kommentarer: