onsdag 13 oktober 2010

Illa

Vi har varit sjuka. Jättesjuka. Sämst har nog jag mått. Visst är det så. Att Miss Sunshine och Miss Starshine hade lika mycket feber som jag innebär ju inte att de har mått sämre än jag, mer att vi har mått lika dåligt, men jag har ändå mått sämst för jag har ju mått dåligt av att mina små Missar har mått dåligt. Så det så. Och inte blir det bättre av att man måste ÄTA varje dag och att en av oss tre är den som står för matlagningen... Resultatet ser ni här:

Japp, det var en SÅN dag. Att dessutom TVÅ sådana pizzor hamnade i vårt kök skyller jag helt och hållet på Sjukdomen. Den ena av dem var dock god. Ja, man kan döma efter förpackningen. Den lite lyxigare kartongvarianten var den som smakade nåt annat än Emmentaler, denna förbenade ost tillsammans med Gruyère som de envisas med att ha på köpepizzor från stormarknaderna och som den inplastade varianten var överöst med, vilket gjorde att all skinksmak försvann all världens väg. Kartongvarianten hade speckskinka, mozzarella och ruccola. Den var faktiskt helt okej. Men det lär dröja till nästa riktigt stora Sjukdom innan ett sånt här par letar sig in i det här köket igen.

1 kommentar:

Miss Gillette sa...

Du, det är faktiskt okej att säga att man som sjuk vuxen har det värre än sjuka barn (i alla fall när det är sant). Barna får vara sjuka i lugn och ro, medan man själv fortfarande är så illa piskad att agera frisk. Du har min fulla medkänsla. Skönt att du är lite bättre.