onsdag 7 april 2010

light as a feather


Påsken kom och gick. Vi hade näsan i maginfluensa, så vi brydde oss inte så mycket. Svårt dessutom att berätta om häxor och Blåkulla när det i det här landet handlar om chokladkaniner. Enbart. Men Miss Sunshine och jag gjorde ett påskris. Jajamensan. Upptäckte att "fjädrar" var ett svårt ord för henne. Hon fick det till "fjärilar", så när Maken kom hem fick han berättat för sig att vi minsann hade gjort ett "papillon"-träd. Maken förstod först inte så mycket, men sedan gick det upp ett ljus. "Ah! Plumes!"

Efter en fjäder, som hon inte fick fast, tröttnade dotra på att göra påskris, men jag fick ivriga påhejningar när jag gjorde klart det och sedan satte upp det bakom spegeln. Hon däremot tejpade fjädrar så det stod härliga till på bordet... och på pappren jag hade tagit fram för ändamålet...

Jo, det finns ett papper där under...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå syrran. Ser att du har lite probs med dina bilder. En tanke är att byta bloggverktyg till Wordpress istället. Finns sjukt många fina teman att välja på och det är enkelt att administrera. Bara en tanke.

Din ödmjuke Bror

Balance sa...

Tack, bror. Ska kolla det å det snaraste. Lär väl höra av mig vid problem. :-))

Miss Gillette sa...

Vad är det för nåt du vill göra med bilderna som inte går? Vill du ha dem bredvid varann? Bilder måste man joxa med i redigeringsläget, då är det lätt att få dem där man vill.

Ja och apropå fjädrar och tejp, då, så är det ju en fullkomligt oslagbar kombination för pysselpersoner. Jag tror att du redan kan förutse hur galet högt tejpkontot blir när man har två tjejer i klipp-och-tejpaåldern. Jag vet inte hur många rullar det går varje månad här. Meeen det är de ju värda, de små!

Balance sa...

Miss Gillette: Egentligen vet jag inte, tycker själv inte att det är något problem med bilderna, men min ödmjuke bror ;-) tyckte det. Nu har jag spanat och lagt upp ett bloggkonto på WP - tourdevie.wordpress.com - men är osäker på om jag ska byta. Är liksom lite hemma här i bloggspot.

Och tejp ska inhandlas och läggas på hög så att man har när pyssleriet sätter fart ordentligt. :-))