lördag 20 juni 2009

3 blev 4

Vi har nu blivit fyra stycken och det är tokhärligt! Lilla C kom till slut, en vecka försenad, den 8 juni tidigt på morgonen. Inget mer ska sägas om förlossningen än det här: Det blir inga fler! Nu är det gjort och vårt andra underverk är ute, mår bra och är bara så där perfekt som ens barn är. Hon äter, sover och uträttar det hon ska. Vi försöker hitta en rytm och det ska väl erkännas att föräldrarna har det lite halvjobbigt för de ligger efter med sömnen redan från början och det gör att om inte alla nätter är bra och långa blir de dagar efter nätter som har varit lite väl avbrutna fruktansvärda. Men det rättar alldeles säkert till sig inom de närmaste veckorna. Det är sånt man får ta. Jag är dock ytterst tacksam för att sambon är här och inte på något snickeri i franska alperna...

Våra allra finaste prinsessor.

Ett problem har dock uppstått i och med att det blev en tjej till: Vad ska jag nu kalla dotra för här i bloggen? I den engelska heter hon Miss Sunshine. Jag kör på det här också och så får jag komma på något för lilltjejen, som för övrigt är otroligt lik sin far. Hon fick den finlemmade, franska kroppen. Miss Sunshine och jag kör på den lite mer bastanta svenska modellen. Inte för att vi är stora vi heller, men större än den franska sidan av familjen är vi. Jag känner mig som en jätte bredvid sambons två systrar, en jätte både på längden och tvären. Vilket osökt får mig att tänka på när vi bodde i Valencia. Där kände jag mig bara som en jätte på längden, aldrig på tvären, för spanjorskorna är rätt stadiga av sig...

Bästa stället att hänga på:
Pappas eller mammas axel.

Nu när det hela är överstökat och lilltjejen är ute och mår finfinemang börjar jag längta efter att dra utomlands igen. Till hösten kanske vi drar. Vet ej vart. Förhoppningsvis Frankrike. Har ju varit hemma länge nu, ända sedan i november. Mot nya äventyr och nya utmaningar. Men nu ska vi bara njuta här i vårt vackra, avlånga land.

5 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Å vilken supervacker liten flicka! Allra varmaste gratulationer till hela familjen! Ha en skön sommar -- du berättar väl lite här ibland om hur ni har det?

Massa kramar från mig och Maken!

Balance sa...

Tack så jättemycket! Ha en jätteskön sommar ni också. Jag lär uppdatera livet här på bloggen då och då. Just nu är det fullt upp med annat, som att hitta den nya familjerytmen... :-)) Kram

Uterummet sa...

Supergrattis än en gång till underverket! Men aliaset är väl självklart - Miss Starshine!
Vi kommer snart och tittar på lillan.

Balance sa...

Uterummet: Jaaa! Absolut. Miss Starshine blir det. Tack och bock. :-))

Uterummet sa...

Eller heter det starlight, slår det snabbtänkta mig två dar senare, haha! Jaja, min engelska är inte vad den borde vara... ;)