söndag 22 februari 2009

Teatro picnico

Jag har varit på picknickteater på Victoriateatern i Malmö. Det var i fredags och som alltid fantastiskt trevligt. Artisten var Carl-Johan Vallgren. Alltid lika kul. Han är en fantastisk ordvrängare som hittar på helt fantastiska historier under tiden han berättar dem. Han har skrivit en ny roman. Den högläste han ur. Det har jag lite problem med. Tycker att det blir tråkigt. Men musiken och mellansnacket var lysande. Som alltid. Och jag älskar konceptet med picknickteater. Jag hade gjort några fantastiskt goda wraps till modern och mig. Receptet på tunnbröd hittade jag i senaste Allt om mat och de var hur enkla som helst att göra. De fyllde jag med kallrökt lax, wasabikräm (Philadelphia blandad med wasabi, vilket hade gått lika bra med riven pepparrot, men de hade ingen i grönsaksdisken på Hemköp just den dagen), rödlök, sallad, timjan (färsk), citron och paprika. Mums! Rekommenderas!

Och den här bilden har inget med texten att göra.
Det är bara från staden Alsfeld
där vi sov över på vägen hem från Frankrike.
Hotellet var sådär, frukosten var dock suverän.
Nästa gång ska vi prova en by som låg ett snäpp söderut.
Men Alsfeld är verkligen mittemellan Annecy och Malmö.
Bara så att ni vet.

3 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Jag såg Vallgren i Göteborg en gång. Han hade en präktig blåklocka kring ena ögat som jag inte lyckades klura ut om den var äkta eller ditsminkad, för effektens skull. Han sjöng den gången, typ varietélåtar; det var så längesen att han då var rätt okänd som författare, så högläsning slapp man. Men har var hur karismatisk som helst.

Balance sa...

Får du chansen att se honom igen, så ta den! Men kanske inte det här året när han är ute på romanturné, såvida du inte vill höra honom läsa ur sin bok. Jag hade förresten ett av dina f.d.klädesplagg på mig, den blå blusen. Mycket fin. Den och den vita blusen är redan klara favoriter. Tack än en gång. :-)

Miss Gillette sa...

Jag tillhör det exklusiva fåtal som anser att Den vidunderliga kärlekens ... är blaha blaha. Vallgrens tidigare böcker har jag däremot haft stort utbyte av. Nu hänger det på gärsgårn -- om nya boken är bra får författaren behålla lite av sin aura i mitt litterära universum, annars inte.

Bara kul att kläderna kommer till pass! Har du nån gravid kompis som tänker amma, så har jag även en massa boobtröjor som ligger här och längtar efter att bli använda.